Rozwiązania dedykowane
Odwzorowanie układu pomostów i miejsc postojowych w systemie POS
Wdrożenie wieloskładnikowego systemu naliczania opłat
Cyfryzacja dokumentów portowych – księgi portowej i deklaracji postoju
Integracja z systemem kontroli dostępu wykorzystującymi karty transponderowe i kody PIN
Synchronizacja danych pomiędzy wszystkimi marinami GOS w czasie rzeczywistym
Z całą pewnością mogę stwierdzić, że wdrożenie systemu TT Marina była dobrym krokiem. Dotychczas zarządzanie mariną opierało się na wielu zeszytach, kalkulatorach, dokumentach papierowych, kluczykach do drzwi. Dzisiaj prowadzimy nasze mariny z zastosowaniem technologii i cyfryzacji, dzięki czemu mamy o nich pełne informacje i usprawniamy procesy zarządcze.
Kamil Koniuszewski
p. o. Dyrektora GOS, Gdański Ośrodek Sportu
Dostosowanie systemu
System TT Marina przygotowaliśmy szczegółowo pod potrzeby GOS. Dużej uwagi wymagało zaprogramowanie rozliczeń pobytów jachtów — opłaty składają się z wielu elementów naliczanych według różnych schematów. Kluczowe było też dodanie cyfrowych szablonów dokumentów, obsługiwanych do tej pory w formie papierowej, takich jak deklaracje postoju i księga portowa.
W ramach rozwiązania stworzyliśmy mapę marin dokładnie odwzorowującą pomosty kei. Teraz wszystkie miejsca postojowe są widoczne na ekranie systemu sprzedaży, co znacznie ułatwia ich przydzielanie i kontrolę.
Dodatkowo całą sieć marin objęliśmy systemem replikacji oraz bieżącą synchronizacją danych. Dzięki temu każda marina ma podgląd miejsc postojowych pozostałych oddziałów i w razie pełnego obłożenia może skierować żeglarzy do innego postoju.
Instalacja
Oprócz wdrożenia oprogramowania zadbaliśmy też o integrację z infrastrukturą marin. Zainstalowaliśmy szafy serwerowe oraz przygotowaliśmy stanowiska POS z dodatkowymi ekranami (tzw. second screen).
Zamontowaliśmy także czytniki dostępu na kod PIN, zintegrowane z systemem kontroli. W marinach, które oferują prysznice i toalety, doprowadziliśmy okablowanie pod urządzenia do kontroli wejść.
Stworzyliśmy mapę marin. Teraz wszystkie miejsca postojowe są widoczne na ekranie systemu sprzedaży, co znacznie ułatwia ich przydzielanie i kontrolę.

Szkolenia i uruchomienie
W ramach realizacji przeszkoliliśmy zespół GOS i wspólnie uruchomiliśmy system w trybie produkcyjnym. Każda grupa przeszła szkolenie dopasowane do swojego zakresu zadań, dzięki czemu już od pierwszego dnia pracownicy mogli sprawnie korzystać z nowych rozwiązań.
Opieka
Po wdrożeniu zapewniamy pełne wsparcie – pracownicy GOS mają dostęp do infolinii działającej 7 dni w tygodniu oraz do regularnych aktualizacji oprogramowania. System TT Marina rozwijamy na bieżąco i wprowadzamy nowe funkcje zgłaszane przez użytkowników.

Efekty wdrożenia
Pozytywny wpływ nowoczesnego oprogramowania na pracę marin widać na pierwszy rzut oka. Ręczne prace zastąpiła automatyzacja podsumowania pobytów i wystawiania dokumentów postojowych.
System kontroli dostępu powiązany z czytnikami oraz danymi o jednostkach rozwiązał problem ginących kluczy do łazienek i furtek. Każda z tych funkcji pomogła realnie zmniejszyć obciążenie pracowników GOS oraz przyśpieszyć obsługę żeglarzy i poprawić ich komfort.
Zespół wdrożeniowy i czas realizacji
Wdrożeniu zrealizowaliśmy w stosunkowo niewielkim zespole, mimo to projekt przebiegał zgodnie z planem i w spokojnej atmosferze. Kluczem do sukcesu okazała się płynna współpraca z działem IT Gdańskiego Ośrodka Sportu, który przygotował właściwą infrastrukturę serwerową i sieciową.